Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Τριτη ηλικια . Στην κορυφη η για τα τραινα ;

Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν την οικιακή μου εκπαίδευση , ένα από τα θέματα που επέμενε ο μπαμπάς μου και η μαμά μου να βάλω στο μυαλό μου πολύ καλά , ήταν ο σεβασμός προς την τρίτη ηλικία. Είναι γεγονός , ότι και εμένα σαν μικρό παιδί μου άρεσε να κάνω παρέα με τους μεγάλους. Καθόμουνα και τους άκουγα προσεκτικά ,σκεφτόμουνα πάρα πολύ αυτά που μου λέγανε και εν πολλοίς φρόντιζα να τα εφαρμόζω κιόλας. Ήταν oi σοφοί που οι συμβουλές τους θα μου φώτιζαν το δρόμο μέχρι και εγώ να φτάσω σε εκείνη την ηλικία ,που πιστέψτε με δεν πίστευα ποτέ ότι θα φτάσω.
Στο λεωφορείο παραδείγματος χάριν εάν και εφόσον ήμουνα καθιστός πεταγόμουνα σαν ελατήριο όταν υπήρχε όρθιος άνθρωπος της Τρίτης ηλικίας ή έγκυος ή γυναίκα με παιδιά.
Κατά καιρούς βέβαια άκουγα κάτι παπαριές ,του τύπου "τον σεβασμό δεν τον απαιτείς τον κερδίζεις" αλλά εγώ δεν έδινα σημασία.Τους ηλικιωμένους πρέπει να τους σεβόμαστε ,τελεία και παύλα .
Να αντιμιλήσω εγώ ποτέ σε ηλικιωμένο ;Ποτέ , είχαν πάντα δίκιο , γιατί αυτοί ξέρανε , γιατί αυτοί είχαν την εμπειρία της ζωής γιατί αυτοί ήταν διαβασμένοι και μορφωμένοι ή όχι ;
Κάτι τέτοιες συμπεριφορές και άλλα πολλά μου δώσανε τον τίτλο του καλού παιδιού . Ο Γιωργάκης είναι πολύ καλό παιδί , συμφωνούσαν όλοι .
Τύχη φίλε μου ,τύχη. Όποιος και να σαι ότι και να σαι , αν δεν έχεις και ένα κουκουτσάκι τύχη δεν πας πουθενά.
Για να φτάσεις τα 60 τα 70 τα 80 τα 90 είχες πολλή τύχη μέσα σου, πάρα πολύ τύχη. Σε αυτό το διάστημα είχαν πεθάνει, έχουν πεθάνει εκατομμύρια κόσμος πάνω στον πλανήτη. Και μην κοιτάς στο καφενείο ή στο μικρό χωριουδάκι που ζείς ,μην κρίνεις από το περιβάλλον σου .Είμαστε 8 δισεκατομμύρια στον πλανήτη και οι περισσότεροι από αυτούς δεν είχαν αυτή την τύχη. Το να έχεις φτάσει σε αυτή την ηλικία είναι ένα προνόμιο και πίστεψέ με ήσουν πάρα μα πάρα πολύ τυχερός.
Όχι δεν έφτασες σε αυτή την ηλικία γιατί πρόσεχες, γιατί ήσουν συνεπής, γιατί ήσουν καλός χριστιανός ,γιατί έκανες λιτή ζωή . Απλά ήσουν κωλόφαρδος. Αυτό λοιπόν σίγουρα δεν μπορεί να σε κάνει από μόνο του σοφό . 
Και σοφός σίγουρα δεν ήσουν γιατί αντλούσες στις πληροφορίες σου από τον πολύ κοντινό σου κύκλο ,δηλαδή ,είχα ένα φίλο που είχε ένα φίλο που αυτός είχε ένα ξάδερφο που δουλεύει στη NASA ,άσχετα αν ήταν καθαριστής και μου είπε ότι οι πύραυλοι πετάνε με κλανιές. Άλλο η γνώση και άλλο η εμπειρία .Σίγουρα οι εμπειρίες σου όλα αυτά τα χρόνια ήταν πάρα πολλές και σίγουρα κάποιες από αυτές μπορούν να μετατραπούν σε γνώση. Πες μας λοιπόν την εμπειρία σου αλλά μην ορκίζεσαι ότι είναι και ότι πιο σωστό υπάρχει σε αυτό τον πλανήτη. Συμβούλεψέ μας να ρωτήσουμε και αλλού ,να το ψάξουμε καλύτερα. Ίσως και τελικά να έχεις δίκιο. Άφησέ μας όμως να το ψάξουμε ,να το διασταυρώσουμε και να αποκρυσταλλώσουμε τη δική μας άποψη.
Η γνώση είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο και όσο και να διαβάζεις όσο και να παρακολουθείς μαθήματα ,σε ότι σχολεία και να πας όλη αυτή τη γνώση αν την πετάς στο βαρέλι ,πάλι αύριο θα σου φαίνεται άδειο και μεγαλώνοντας θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι ότι τελικά μπροστά σε αυτά που έπρεπε να ξέρεις δεν γνωρίζεις τίποτα.
Θέλεις πάντα να λες τη γνώμη σου. Ας μη σε ρώτησαν . Εσύ εκεί ... επιμένεις . Λογικό για σένα αφού νομίζεις ότι ξέρεις τα πάντα. Αν εσύ ξέρεις τα πάντα,όλα αυτά τα τεράστια μυαλά που έχουν περάσει από την ανθρωπότητα 
τι ακριβώς έπρεπε να πιστεύουν 
για τον εαυτό τους ;
Πάρε χαμπάρι μπάρμπα ότι μία ζωή 100 ετών δε φτάνει για να μάθεις σχεδόν τίποτα.
Ο μπαμπάς μου πέθανε σε ηλικία 58 χρόνων και εγώ αισίως έχω φτάσει τα 65. Λογικά λοιπόν θα πρέπει να με σέβεται πολύ περισσότερο από ότι θα τον σεβόμουν εγώ , εάν φυσικά πιστέψω ότι είναι κάπου εκεί ψηλά και με παρακολουθεί. 
Μην λες τη γνώμη σου ποτέ εάν δεν σου ζητηθεί , γιατί στην άλλη περίπτωση ,υπάρχουν δύο περιπτώσεις . Ή ο άλλος είναι πολύ βλάκας για να την καταλάβει ή πολύ έξυπνος για να την χρειάζεται.

                                                  Συνεχίζεται ...
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου